PaveRent is dé specialist in het uitvoeren van asfaltreparaties door middel van blowpatchen.  Met behulp van een zogenaamde ‘Patch-matic’ machine kunnen wij schades aan het wegdek op eeninnovatieve, zeer efficiënte en veilige wijze repareren.

In de door ons omringende landen worden deze machines reeds meerdere jaren ingezet voor asfaltonderhoud, waardoor de techniek ruimschoots beproeft is. Echter in Nederland is deze machine nog grotendeels onbekend, maar gezien de huidige financiële marktomstandigheden is de tijd nu uitermate geschikt!

Waarom blowpatchen?

Blowpatchen is het duurzame en economische alternatief voor veel traditionele wegdekreparaties. Opdrachtgevers hebben steeds vaker te maken met krimpende budgetten voor wegonderhoud, terwijl onderhoud/schades aan wegen onverminderd door blijven gaan. Langdurig achterstallig onderhoud zal voor de toekomst een equivalent aan extra kosten betekenen, daar dan alleen nog grootschalige maatregelen effectief zullen zijn.

Door de innovatieve en zeer efficiënte werkwijze is PaveRent in staat door middel van de blowpatchmethode een kostenreductie van ca. 50-60% mogelijk te maken ten opzichte van de huidige meeste toegepaste reguliere onderhoudstechnieken in Nederland.

Blowpatchen is een zeer veelzijdige wegdekreparatietechniek waarbij wij vorstschades, gaten/potholes, scheurenrafeling en craquelé met één en dezelfde machine in één werkgang voor u kunnen repareren.

Kies voor duurzame wegdekreparatie en kostenbesparing, kies voor PaveRent!

Hoe werkt blowpatchen?

Blowpatchen is een zeer veelzijdige wegdekreparatietechniek, waarbij het gehele reparatieproces maar uit een zestal stappenbestaat.

Het repareren van een wegdekbeschadiging is te verdelen in de volgende stappen:

  1. Het schadeoppervlak voor-verwarmen met de wegdekverwarmer (voornamelijk bij vorst, sneeuw, ijs en waterplassen);
  2. Het schadeoppervlak schoonblazen met lucht (onder hoge druk);
  3. Het aanbrengen van een bitumenlaag in en rondom de schadeplek;
  4. Schadeplek vullen met een mix van bitumen en split (alleen bij grote gaten);
  5. Het gerepareerde schadeoppervlak afdekken met split;
  6. Verdichten van de gerepareerde schadeplek door middel van het patchvoertuig (alleen bij grote gaten).
  • Stap 1

  • Stap 2

  • Stap 3

  • Stap 4

  • Stap 5

  • Stap 6