Blowpatchen
Met behulp van een zogenaamde ‘Patch-matic’ machine kunnen wij schades aan het wegdek op een innovatieve, zeer efficiënte en veilige wijze repareren.
Wij zijn gespecialiseerd in het uitvoeren van kleinschalige oppervlakbehandelingen o.a. door middel van blowpatchen. Oppervlakbehandelingen vinden doorgaans het meest plaats aan het bovenste gedeelte van een wegconstructie. Rafeling is hierbij het meest voorkomende schadebeeld. Door selectieve oppervlakbehandeling met een blowpatcher of wegdekreparatiemachine kunnen schadeplekken adequaat opgelost worden, voordat er ernstige problemen ontstaan.
Bij grootschalige oppervlakteschades aan een wegdek, zal het aanbrengen van een slijtlaag voldoende resultaat kunnen bieden, mits dit in het slijtlagenseizoen (april t/m september) en onder juiste omstandigheden gebeurt. Kortom hier zitten nogal wat kritische haken en ogen aan!
Asfaltverhardingen zijn door veroudering, weersinvloeden en verkeersbelasting onderhevig aan slijtage. Om deze slijtage, veelal zichtbaar als rafeling, een halt toe te roepen passen we een oppervlakbehandeling toe. Een oppervlakbehandeling, vaak ook wel een slijtlaag genoemd, wordt meestal toegepast om het wegoppervlak te conserveren. Kortom de weg te beschermen tegen veroudering, slijtage en eventuele verdere schades. Oppervlakbehandeling is dan ook helemaal van deze tijd en past uitermate goed in het levensduur verlengend asfaltonderhoud, zoals PaveRent dat toepast!
Andere redenen om een oppervlakbehandeling toe te passen zijn, bijvoorbeeld: de stroefheid te verbeteren, beter onderscheid in verkeersgebruik vanwege verkeersveiligheid, esthetische redenen en vergroten van de zichtbaarheid bij nat/donker weer.
Er zijn verschillende behandelingsconstructies, bindmiddelen en soorten steenslag mogelijk, waardoor de mogelijkheden legio zijn. Wij geven u hier graag advies over, gebaseerd op uw wensen en de plaatselijke omstandigheden. Voor levensduur verlengend asfaltonderhoud bent u bij PaveRent aan het juiste adres.
Een oppervlakbehandeling, ook wel slijtlaag, betreft het aanbrengen van een dunne laag bindmiddel met steenslag op het wegdek. Deze laag beschermt de volledige bitumineuze verhardingsconstructie en verlengt daardoor de levensduur van de weg.
Vorstschades/gaten en geringe rafelingsplekken kunnen wij uitermate goed, snel en efficiënt repareren met onze blowpatcher. Bij veel en grote rafelingsplekken is inzet van een wegdekreparatiemachine veelal efficiënter in verband met te behalen dagproducties. Bij grootschalige slijtlagen, veelal rijbaan breed aangebracht, zal een slijtlaagploeg opgezet worden, bestaande uit een sproeiauto, meerdere strooiauto’s en een bandenwals. Eventuele reparaties en voorbehandelingen alvorens de grootschalige slijtlaag door ons aangebracht kan worden zijn uitermate goed te repareren met onze blowpatcher en/of onze compacte asfaltset! Ook gecombineerde slijt-slemlagen zijn hierbij mogelijk.
Met behulp van een zogenaamde ‘Patch-matic’ machine kunnen wij schades aan het wegdek op een innovatieve, zeer efficiënte en veilige wijze repareren.
Door selectieve oppervlakbehandeling met een blowpatcher of wegdekreparatiemachine kunnen schadeplekken adequaat opgelost worden, voordat er ernstige problemen ontstaan.
PaveRent onderscheidt zich in de infrasector door met behulp van haar zgn. ‘scheurinjectie-methode’, scheuren in het wegdek op een innovatieve, zeer efficiënte en snelle werkwijze te repareren.
PaveRent wil samen met u levensduur verlengend asfaltonderhoud te plegen. En dat tegen aanzienlijk lagere kosten dan gebruikelijk is.
Half-verhardingen zijn uitermate geschikt voor recreatieve wandel- en fietspaden. De paden hebben een natuurlijke uitstraling en zijn tevens voor hergebruik geschikt.
Kennis veroudert snel. Doordat wij goed op de hoogte zijn van alle actuele onderhoudstechnieken kunnen wij dit goed overdragen, met voorbeelden uit de praktijk.