Organisatie
Wij hebben de juiste kennis, vaardigheden, ervaring en materieel in huis om diverse beheer en onderhoudswerkzaamheden in de openbare ruimte te kunnen uitvoeren.
Wat kan de blow-patcher allemaal repareren?
De blow-patcher kan onder andere vorstschades, scheuren, rafeling en randschades effectief repareren, waarbij de werkzaamheden gedurende het gehele jaar uitgevoerd kunnen worden (ook in de winter!).
Kan de blow-patcher tijdens regen werken?
Nee, de blow-patcher zal tijdens een regenbui de werkzaamheden tijdelijk moeten staken om zeker te zijn van een kwalitatief goede hechting van de materialen. Kort na een regenbui kunnen de werkzaamheden weer hervat worden.
Kan de blow-patcher ook in winterse omstandigheden werken?
Ja, de blow-patcher is uitgerust met verwarmde leidingen en stookvoorzieningen, waardoor werkzaamheden bij vorst zeer goed mogelijk zijn in tegenstelling tot de reguliere reparatiemethodes. Daarnaast is onze blow-patcher speciaal voorzien van een grote gasbrander, waarmee reparatievakken vooraf ontdooid, sneeuwvrij en/of droog gemaakt kunnen worden. Dit komt de kwaliteit uiteraard ten goede, want repareren op bevroren of zeer natte oppervlakken is vragen om problemen.
Hoe lang duurt een reparatie?
Een reparatie zal gemiddeld genomen enkele minuten duren. Één en ander is sterk afhankelijk van de soort schade, de locatie en/of de (weers-)omstandigheden. De overlast voor het verkeer blijft tot het absolute minimum beperkt.
Zijn er veel machines nodig om de reperaties uit te kunnen voeren?
Er is slechts een machine nodig, welke alle benodigde materialen bij zich heeft en ter plekke kan mengen en gedoseerd kan aanbrengen. Hierdoor zijn de transportbewegingen op het werk nihil.
Zijn er veel verkeersmaatregelen nodig?
Nee, het voertuig is aan de achterzijde voorzien van een actieframe en aan de voorzijde van een verkeersbord (F06). Daarmee voldoet het voortuig aan de vereisten van een (kort durende) rijdende afzetting, conform CROW 96B-figuur 37. Vanuit verkeersveiligheid zijn veelal wel verkeersborden tijdens of kort na de werkzaamheden nodig. Daarnaast hebben onze werkvoertuigen extra attentie verhogende verlichting in de vorm van extra zwaailampen en LED-flitsers. Veiligheid staat bij ons voorop.
Zijn er al veel van dit soort machines in Nederland en/of Benelux?
Nee, het is de eerste machine in zijn soort in Nederland. PaveRent heeft daarmee een primeur te pakken en onderstreept daarmee haar toonaangevende, innovatieve karakter en haar procesmatige kwaliteitsbeleving.
Komen er veel afvalstoffen vrij?
Nee, doordat de blow-patcher de materialen ter plekke kan mengen en gedoseerd kan aanbrengen, worden er geen materialen verspild. De gerepareerde weggedeelten worden telkens door de blow-patcher met een laagje split afgedekt, waarbij eventueel overtollig en/of weggereden split als afvalstof aangemerkt kan worden. Een groot deel van dit overtollige en/of weggereden split kan door middel van een veegzuigauto opgenomen en na reiniging hergebruikt worden, waardoor de hoeveelheid afval tot een minimum is te beperken.
Hoe zit het met de verkeersveiligheid voor werknemers en/of weggebruikers?
De chauffeur op het voertuig bedient vanuit de cabine tevens de blow-patcher. Verder zijn er buiten geen aanvullende werklieden noodzakelijk, waardoor de werkzaamheden bijzonder veilig uitgevoerd kunnen worden voor zowel personeel als andere weggebruikers. Daarnaast duren de werkzaamheden per reparatielocatie maar kortstondig, waardoor het meeste geschikte moment van uitvoering exact te bepalen is aan de hand van verkeersaanbod of weersomstandigheden.
Zijn de reperaties door middel van een blow-patcher duur?
De reparatiewerkzaamheden door middel van een blow-patcher zijn doorgaans wat duurder als het aanbrengen van een slijtlaag (veelal door de kleinschaligheid), maar stukken goedkoper dan asfalteringswerkzaamheden. Daarnaast kan een blow-patcher diverse schades (vorstschades/gaten, scheuren, rafeling) in één werkgang repareren, waardoor een heel wegvak in een keer relatief goedkoop onderhouden kan worden. Blowpatchen vormt daarmee een waardevolle aanvulling in de huidige range aan onderhoudstechnieken en zelfs een perfect budgettaire oplossing gezien de huidige economische omstandigheden.
Waarom oppervlakbehandeling?
Oppervlakbehandeling past men toe om wegen te conserveren, dus bescherming te bieden tegen weersinvloeden, UV en het verkeer zelf.
Wanneer oppervlakbehandeling door middel van slijtlaag?
Bij rafeling, verlies van steenslag uit de asfaltverharding, is het aanbrengen van een slijtlaag een uitermate goede dan wel gewenste oplossing.
Bij ernstige rafeling / lichte craquelé is emulsieasfaltbeton (EAB) gewenst of wellicht een combinatie van een slijtlaag met EAB. Dit is echter sterk afhankelijk van de situatie en het gebruik.
Kan een oppervlakbehandeling tijdens regen worden aangebracht?
Bij rafeling, verlies van steenslag uit de asfaltverharding, is het aanbrengen van een slijtlaag een uitermate goede dan wel gewenste oplossing.
Bij ernstige rafeling / lichte craquelé is emulsieasfaltbeton (EAB) gewenst of wellicht een combinatie van een slijtlaag met EAB. Dit is echter sterk afhankelijk van de situatie en het gebruik.
Zijn er veel machines nodig?
Ja, voor slijtlagen zijn naast een sproeiauto ook meerdere vrachtauto’s met splitstrooiers nodig. Voor het aanbrengen van een EAB-oppervlakbehandeling (veelal rijspoorvulling) is slechts 1 grote vrachtauto benodigd, echter deze moet tijdens de werkzaamheden dan waarschijnlijk wel eens worden bijgevuld.
Komen er veel afvalstoffen vrij?
Bij slijtlagen komt alleen overtollig split/steenslag vrij, dat opgenomen en hergebruikt kan worden na reiniging. Bij EAB komen nauwelijks/geen vrijkomende materialen vrij.
Wat kan met scheur-injectie gerepareerd worden?
Scheuren in asfaltverhardingen zijn goed te repareren met de scheur-incetiemethode.
Is scheur reparatie tijdens regen mogelijk?
Nee, scheurvulling is alleen onder droge weersomstandigheden mogelijk, waarbij de wegdektemperatuur niet lager dan 8℃ mag zijn.
Zijn er veel machines nodig?
Nee, de scheur-injectie set bestaat uit een 2-tal compacte machines die op een aanhangwagen achter een bestelauto meegenomen/getransporteerd kunnen worden.
Zijn er veel VKM nodig?
Nee, het voertuig is aan de achterzijde voorzien van een actieframe en aan de voorzijde van een verkeersbord (F06). Daarmee voldoet het voortuig aan de vereisten van een (kort durende) rijdende afzetting, conform CROW 96B-figuur 37. Vanuit verkeersveiligheid zijn veelal wel verkeersborden tijdens of kort na de werkzaamheden nodig. Daarnaast hebben onze werkvoertuigen extra attentie verhogende verlichting in de vorm van extra zwaailampen en LED-flitsers. Veiligheid staat bij ons voorop.
Komen er veel afvalstoffen vrij?
Nee, doordat de blow-patcher de materialen ter plekke kan mengen en gedoseerd kan aanbrengen, worden er geen materialen verspild. De gerepareerde weggedeelten worden telkens door de blow-patcher met een laagje split afgedekt, waarbij eventueel overtollig en/of weggereden split als afvalstof aangemerkt kan worden. Een groot deel van dit overtollige en/of weggereden split kan door middel van een veegzuigauto opgenomen en na reiniging hergebruikt worden, waardoor de hoeveelheid afval tot een minimum is te beperken.
Zijn reparaties door middel van scheur-injectie duur?
De reparatiewerkzaamheden door middel van onze scheur-injectie set zijn vergelijkbaar met traditionele scheurvullingen, echter de milieu-impact van onze methode is stukken gunstiger! Immers voor onze scheur-injectie set zijn geen dure en energieverslindende stookkosten benodigd. Scheur-injectie vormt daarmee een waardevolle aanvulling in de huidige range aan onderhoudstechnieken en zelfs een perfect budgettaire oplossing gezien de huidige economische omstandigheden.
Wat kan door middel van asfalteren zoal gerepareerd worden?
Hierbij valt te denken aan kapot gereden weggedeelten (craquelé plekken of randschades), deuken of verzakkingen, maar ook nieuwe wegen of complete overlagingen.
Kunnen asfalteringswerkzaamheden tijdens regen plaatsvinden?
Ja, maar omwille van kwaliteit is het vaak beter om even te wachten tijdens een heftige regenbui. Bij freeswerkzaamheden moet de kleeflaag dan zo snel mogelijk, onder liefst droge omstandigheden, worden aangebracht. De kleeflaag mag uiteraard niet wegspoelen en moet kunnen omslaan, teneinde te kunnen hechten.
Zijn er veel machines nodig?
Ja, naast een kleefauto en asfaltspreidmachine zijn er ook enkele walsen benodigd voor het verdichten en glad afwerken van het asfalt. Voor de aanvoer van het asfalt zijn vaak meerdere geïsoleerde asfaltauto’s nodig. Mochten er ook nog freeswerkzaamheden aan vooraf gaan, dan zijn naast een asfaltfrees ook nog een veegzuigauto en/of enkele asfaltkippers nodig voor het reinigen respectievelijk transport/afvoer van het freesmateriaal.
Zijn er veel VKM nodig?
Ja, tijdens asfalteringswerkzaamheden kan er geen verkeer over de weg rijden, waardoor deze geheel is afgesloten. Het verkeer moet dus middels omleidingen via andere wegen rijden.
Komen er veel afvalstoffen vrij?
De oude verharding zal er vaak uitgefreesd worden om daarna weer voorzien te worden van een nieuwe asfaltlaag. Hiervoor is veel transport benodigd, zodat het oude asfalt zoveel mogelijk gerecycled kan worden bij de asfaltcentrale.
Zijn reparaties door middel van asfalteren duur?
Asfalteringswerkzaamheden zijn relatief duur, aangezien er veel werkzaamheden in een korte tijd voor uitgevoerd moeten worden. Met levensduur verlengend asfaltonderhoud, zoals alleen PaveRent dat op haar unieke en innovatieve wijze kan uitvoeren, is het mogelijk om dure asfalteringswerkzaamheden met ca. 2 tot 5 jaar uit te stellen! Na de uiteindelijke asfalteringswerkzaamheden is de levensduur van een weg weer voor een periode van ca. 10 jaar gewaarborgd (afh. van omstandigheden, gebruik en verkeersintensiteiten). PaveRent vormt daarmee een waardevolle aanvulling in de huidige range aan onderhoudstechnieken. Voor elk budget een oplossing!
Waarom worden half-verhardingen toegepast?
Half-verhardingen zien er vaak fraai en natuurlijker uit dan asfaltverhardingen. Daarnaast zijn ze waterdoorlatend en door de koele toplaag voorkomen ze veelal hitte stress. Met een mooi woord noemen we dit klimaat adaptief!
Kunnen half-verhardingen tijdens regen worden aangebracht?
Half-verhardingen kunnen het gehele jaar aangebracht worden, mits geen vorst en/of heftige regen. Daarnaast moet verdroging op zomerse dagen voorkomen worden in verband met binding/hechting.
Zijn er veel machines nodig?
Grotere hoeveelheden kunnen met het uiterst compacte en wendbare asfaltmaterieel van PaveRent verwerkt worden. Het overige werkmaterieel zal nader afgestemd moeten worden op basis van de werklocatie en bereikbaarheid.
Komen er veel afvalstoffen vrij?
Grotere hoeveelheden kunnen met het uiterst compacte en wendbare asfaltmaterieel van PaveRent verwerkt worden. Het overige werkmaterieel zal nader afgestemd moeten worden op basis van de werklocatie en bereikbaarheid.
Wij hebben de juiste kennis, vaardigheden, ervaring en materieel in huis om diverse beheer en onderhoudswerkzaamheden in de openbare ruimte te kunnen uitvoeren.
Markelo is een Nederlands dorp in Twente en is gelegen in de provincie Overijssel. Door de gunstige ligging nabij de Duitse grens, kunnen wij ook makkelijk reparaties over de grens uitvoeren.
Door vanuit “The Global Goals” gedachte te ondernemen, geven wij niet alleen onszelf maar ook de generaties na ons de kans op een betere en gezondere toekomst.
Naast duurzaamheid is Maatschappelijk verantwoord Ondernemen ook goed geborgd in de organisatie van PaveRent, door onder andere zoveel mogelijk conform de eisen van ‘Bewuste Bouwers’ te werken.
Lees wat onze klanten en partners over PaveRent zeggen. We horen graag meer over uitgevoerde projecten en samenwerkingen. Neem gerust contact met PaveRent.
Om het beste resultaat voor uw project te kunnen behalen werken wij nauw samen met diverse partners. Dit zijn bijvoorbeeld bedrijven, vele opdrachtgevers en kennisinstellingen.
Hochtweg 3
7475 SH Markelo
Nederland
info@paverent.nl
+31 (0)6 53 10 30 84