Wij zijn gespecialiseerd in het uitvoeren van asfalt- en/of wegdekreparaties door middel van blowpatchen.

Wegdekreparaties vinden doorgaans het meest plaats aan het bovenste gedeelte van een wegconstructie. Rafeling is hierbij het meest voorkomende schadebeeld. Door selectieve oppervlakbehandeling met een blowpatcher of wegdekreparatiemachine kunnen schadeplekken adequaat opgelost worden, voordat er ernstige problemen ontstaan.

Bij grootschalige oppervlakteschades aan een wegdek, zal het aanbrengen van een slijtlaag voldoende resultaat kunnen bieden, mits dit in het slijtlagenseizoen (april t/m september) en onder juiste omstandigheden gebeurt. Kortom hier zitten nogal wat kritische haken en ogen aan!

Laat u daarom goed en tijdig adviseren over de beste oplossing voor uw probleem!

Wat kun je repareren met blowpatchen?

Wegdekreparaties met de bijbehorende schadebeelden, vorstschades/gaten en rafeling, zijn door middel van deze onderhoudstechniek snel en zonder overlast voor omgeving/milieu te repareren! Rafeling is één van de eerste en meest voorkomende schadebeelden aan een weg die de achteruitgang aanduiden. Door middel van blowpatchen kunnen deze schades economisch, efficiënt en duurzaam gerepareerd worden.

Hoe gaat het in zijn werk?

Blowpatchen is een zeer veelzijdige wegdekreparatietechniek, waarbij het gehele reparatieproces uit een zestal stappen bestaat.

  1. Het schadeoppervlak voorverwarmen met de wegdekverwarmer (voornamelijk bij vorst, sneeuw, ijs en waterplassen);
  2. Het schadeoppervlak schoonblazen met lucht (onder hoge druk);
  3. Het aanbrengen van een bitumenlaag in en rondom de schadeplek;
  4. Schadeplek vullen met een mix van bitumen en split (alleen bij grote gaten);
  5. Het gerepareerde schadeoppervlak afdekken met split;
  6. Verdichten van de gerepareerde schadeplek door middel van de blowpatcher (alleen bij grote gaten).

Wat zijn de voordelen ten opzichte van conventionele technieken?

Enkele voordelen van wegdekreparaties door middel van een blowpatcher ten opzichte van conventionele onderhoudstechnieken:

  • Weinig verkeershinder en het wegdek kan gelijk weer gebruikt worden;
  • Reparatiewerkzaamheden kunnen gedurende het gehele jaar worden uitgevoerd, dus zelfs in de winter toepasbaar!
  • Nauwelijks verkeersafzettingen conform CROW publ. 96A/B nodig;
  • Geen verspilling van materialen en/of restmaterialen te storten;
  • Kostenreductie van ca. 50-60% ten opzichte van reguliere onderhoudsmethoden!
  • Veel minder transportkilometers (CO2-reductie);
  • Verhoogde veiligheid voor personeel én weggebruikers!
  • Meerdere wegdekschades zijn met een en dezelfde machine in een werkgang te repareren;
  • Een levensduurverlenging van (minimaal) 2 tot 5 jaar is mogelijk!